willemijn-in-india.reismee.nl

Eerste stagedag!

Maandagochtend kreeg ik verbaasde blikken toen ik zei dat ik goed en vast geslapen had. Ik had geen last van de geluiden buiten en werd ook niet vroeger wakker. Het was tevens ook de eerste dag dat Laura en ik naar onze stageplek zouden gaan. We zijn te voet naar de metro gewandeld en hebben een metrocard gekocht voor 200 rupees. De kaart kost 60 rupees en dat is omgerekend 0,85 euro. Er stond ongeveer 140 rupees op de kaart, dit is omgerekend 1,99 euro. Het kost ongeveer 20 rupees per dag om heen en terug te geraken met de metro. We stappen op in Mahanayak Uttam Kumar (Tollygunge area) en stappen uit in Kavi Nazrul na ongeveer 10 minuten om vervolgens over te stappen op de Tuktuk en dit kost ook 20 rupees per dag om heen en terug te geraken. We kwamen samen in de 'Indoor center' van het institute of indian mother and child. Vanuit hier vertrokken we naar de 'outdoor clinic'. Hier kregen we een rondleiding en daarna konden we meteen deelnemen aan de activiteiten. Je kon bloeddruk afnemen ofwel 'dressings' doen en dat wilt zeggen wonden verzorgen. Ergens laat in de ochtend krijgen we chai tea met koekjes en om 14u in de middag is er lunchpauze. Dan kunnen we kiezen of we op stage eten of dat we zelf op pad gaan in de wijk voor eten. We zijn tegenover de 'outdoor clinic' wat gaan eten. In de namiddag hebben we meer kennis gemaakt met 'the indoor center' en patiënten leren kennen. Een gedeelte van de 'indoor clinic' is een ziekenhuis, waar kinderen en vrouwen zijn opgenomen. Natuurlijk moesten we ook de papierwinkel afhandelen en onze registratie in orde maken. In België en Nederland kan je dit meestal digitaal in orde maken of bij één specifiek persoon die dit in orde maakt voor jou. Hier moest je verschillende taken bij verschillende mensen doen. Je loopt van het ene kantoortje naar het andere om vervolgens bij het eerste kantoor terug te keren.

We zijn later op de dag naar 'The handicap center' geweest en hebben we deelgenomen aan de yogales. Er waren erg veel mensen in een ruimte maar het is gelukt! Laterna hebben we de eerste wekelijkse bijeenkomst gehad met Dr. Sujit en alle vrijwilligers. We bespreken de week en iedereen kan individueel toelichten hoe hij zich voelt en welke ups en downs je bent tegengekomen. De vrijwilligers die al langer hier zijn hadden veel te vertellen over hun week binnen en buiten dit project. Dr. Sujit heeft iedereen die nieuw was in het project een kans gegeven om kort wat te vertellen. We zijn naar huis gegaan in de disco-tuktuk, hij speelde constant barbiegirl, haha! Eens ik op de metro aankwam had ik problemen met mijn metrocard. Na enig geklungel werkte mijn kaart, maar toen we aankwamen op het station kon ik niet uitchecken. Gelukkig liet de security ons door en konden we op pad gaan voor eten.

Liefs, Willemijn

Reacties

Reacties

Erwin Vanroye

Mooie verslagen Willemijn, ik kijk er naar uit jullie binnenkort te mogen vervoegen en het allemaal weer met mijn eigen zintuigen te mogen beleven. Suc6 verder en tot hoors.

Mimi Market

Bedankt om ons op de hoogte te houden! Geniet nu maar van jullie super ervaring!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!