willemijn-in-india.reismee.nl

Pizza en hamburgers!

Zaterdag ben ik naar Daki gegaan met met verschillende Duitse vrijwilligers en een meisje uit Japan. We moesten om 7:00u vertrekken naar de metro om de metro van 07:24u te nemen. Het opstaan ging niet erg vlekkeloos, maar eens we op pad waren was ik blij. De temperatuur was aangenaam en het bouwde langzaam op tot een tropische warme dag. Het was een vrij lange rit van 2,5u maar door alle indrukken onderweg vloog de tijd om. Ik zat voorin en het was wel een prijswinnende plaats voor te zitten om foto's te maken! Onderweg zijn we ergens gestopt om te ontbijten, met warm eten natuurlijk. Nadat de buik gevuld was konden we verder rijden voor de resterende 45 minuten. Het was een prachtige 'outdoor clinic' en er waren veel meer kinderen. We waren in een plattelands dorp, dicht bij de jungle. Het was een mooie kliniek in een rustig gebied, omringd door palmbomen. Het was er rustig en hoewel we er kwamen om te werken, voelde het als een kleine vakantie. Nadat ons werk er op zat in de kliniek mochten we gaan eten, met de handen. Ze vroegen of we een lepel wilde, we hebben vriendelijk bedankt en met de handen gegeten. Met de rechterhand wel te verstaan. Eens we klaar waren konden we terug vertrekken naar de 'indoor clinic' in de stad. We zaten 2,5u in de auto en onderweg zijn we gestopt om drinken te kopen. Hoewel het heel wat uren zijn om te rijden, vloog de tijd opnieuw om. We kwamen laat in de middag terug en rond 17:00u konden we naar 'the guesthouse' vertrekken. We waren allemaal uitgelaten, want dit was de eerste keer dat we zo vroeg konden vertrekken. Het was namelijk een drukke week geweest waar we elke avond tussen 20u-23u terug waren geweest. Eens we thuis aangekomen waren was het tijd om de plannen te smeden voor de avond. We hadden tijd om ons op te frissen, onze was te doen of andere dingen. Daarna zijn we uiteten gegaan met de groep en het was enorm lekker. We konden pizza bestellen of hamburger, wat na een week noodles, rijst en andere (lekkere) typische gerechten van India erg lekker en welkom was. Ik kon haast niet wachten om mij vervolgens net als de rest, enigszins te verbazen over de maat van de pizza. Het was een kleine pizza maar tegen alle verwachtingen in, vulde het ieders maag.

Vandaag hebben we een vrije dag, want in India werk je van maandag t/m zaterdag. Iedereen lijkt in zijn nopjes te zijn en rond de middag bespreken we de plannen. Vanmiddag gaan we naar 'South Park Street Cemetery' om vervolgens naar een 'photo exhibition' te gaan van een jongeman die veel talent heeft. We hebben al een voorproefje gezien van zijn werk en het zag er professioneel uit, ik ben erg benieuwd naar de rest van zijn werk.