willemijn-in-india.reismee.nl

Darjeeling

In week drie was het feest, want Laura en ik hadden ons vrije weekend! Dit gaat in van donderdag t/m zondag. We hebben met vier Duitse meisjes samen rond de tafel gezeten en afgesproken dat we naar Darjeeling zouden gaan! Woensdag avond zijn we om 20u met de taxi naar het treinstation vertrokken om vervolgens om 22:05u de trein te nemen. Gelukkig waren we goed op tijd vertrokken want de taxi deed er vrij lang over, waardoor we pas om 21:30u aankwamen in het station. Mijn aandacht werd getrokken door schaterende kinderstemmen. Mijn ogen zochten naar de kinderen die bij deze stemmen hoorde en ik vond ze op het spoor. Ik kon haast niet geloven wat ik zag, maar niemand leek zich zorgen te maken hierom. Ze liepen het hele spoor af tot het einde, om vervolgens het perron op te klimmen. Niet veel later kwam onze trein aan en konden we instappen. We moesten ongeveer 12u reizen met de trein en hadden een sleeper class ticket. Je kunt zitten op de bank en later op de avond worden de bedden uitgeklapt om te slapen. Tegen alle verwachtingen in viel het heel goed mee en was er veel ruimte. Al moet ik toegeven dat ik amper geslapen heb. In de vroege ochtend keek ik uit mijn getralied raam omdat de trein gestopt was. Ik zag mensen uitstappen om te roken om vervolgens in te stappen na het getoeter van de trein.

Eens we aangekomen waren in het station moesten we met een truck 3,5u rijden om in Darjeeling te geraken. Het ligt hoog in de bergen en het is er enorm koud in vergelijking met Tollygunge Area, waar we verblijven. We zaten op de beide achterbanken met drie personen en vonden het wel prima zo. De chauffeur dacht hier anders over en er kwamen nog twee mensen bij. Daar zaten we dan in onze eigen geproduceerde sauna. Er was zoveel te zien onderweg, waaronder apen die vrij rondliepen. De tijd vloog voorbij omdat het uitzicht prachtig was. Ondertussen voelde we onze voeten niet meer en waren we blij toen we de benen konden strekken in Darjeeling. Zoals ‘de jeugd van tegenwoordig’ zijn we mbv. google-maps naar ons hotel gewandeld! We kwamen letterlijk aan in een diepvries en wisten niet wat ons overkwam. Gelukkig hadden we een super goede hotel manager die ons ‘heaters’ kwam brengen voor onze slaapkamers op te warmen. Het eerste wat ons opviel was dat alle ramen een stukje open stonden. Heel gehaast liepen we naar de ramen toe om ze te sluiten. Makkelijker gezegd dan gedaan! Het hotel was zo gebouwd dat de ramen nooit dicht kunnen. Onze heater en de dikke dekens hielden ons voldoende warm! Ik was zo blij dat er warm water was om mee te douchen. Je moet het water eerst opwarmen, dit duurt ongeveer een half uur. Om vervolgens zo’n 3-5 minuten warm water te hebben. Ik heb volgens mij nog nooit in mijn leven zo snel moeten douchen! In Kolkata maakt het koude water niet zoveel uit omdat het er heel warm is. Douchen bij een temperatuur van 8-9 graden met open ramen is best wel koud!

Nadat we ingecheckt hadden in het hotel zijn we ergens gaan eten en vervolgens de stad in gedoken. Uiteindelijk vielen we allemaal als een blok voor de boekenwinkel! Er waren zoveel boeken die ik wilde kopen, dus ik besloot een dag te wachten! ’s Avonds hebben we pizza besteld bij de Pizza hut, dat was smullen geblazen! We waren allemaal zo moe dat we het niet al te laat hebben gemaakt!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!