willemijn-in-india.reismee.nl

De eerste dag in India!

Het heeft een kleine tijd geduurd maar ik kan op internet! De eerste dagen stonden vooral in het teken van heel veel en lang reizen. Laura en ik zijn op zaterdag 25 februari om 14:45u opgestegen en zaten vervolgens 7,5u in de lucht. We vlogen met Emirates en hebben een enorm goede vlucht achter de rug. Het verliep rustig, drankjes en eten zaten inbegrepen en elke passagier was voorzien van een eigen televisie waarop verschillende series, films, muziek enz.. op te zien of te horen waren. Toen we in Dubai aangekomen waren, hadden we 1,5u de tijd om over te stappen aangezien we 10-15 min vertraging hadden! Dat is natuurlijk geen probleem dacht ik zo, tot ik er achter kwam dat we een metro moesten nemen naar de gate. Het was niet erg lang, maar onze tijd tikte natuurlijk door! Na het instappen kon het aftellen pas echt beginnen. We moesten ongeveer 4,5u vliegen tot Kolkata international airport. Bij het instappen wees Laura naar een man die volgens haar op Dr. Sujit leek. Ik keek blijkbaar naar de verkeerde persoon want hij leek er dus totaal niet op. Achteraf bekeken wees ze hem opnieuw aan en toen zag ik het ook. Bij het uitstappen hebben we hem aangesproken en zijn we samen met de taxi naar ons verblijf gegaan. Na het instappen deed ik automatisch de riem om, maar dit hoefde ik niet te doen omdat het niet nodig was. Al voelde ik dat wel even anders, het verkeer is namelijk nogal anders tov. België en Nederland. Het gaat nog al chaotisch en mensen rijden heel dicht op elkaar. Je hoort constant getoeter en dit kwam wat agressief over, maar met hun toeter waarschuwen ze gewoon dat ze er aankomen. Hoewel het erg chaotisch gaat, werkt het verkeer wel. Vrachtwagens, voetgangers, de tuktuk, fietsers, auto's, kleine en grote bussen verlopen volledig tussen en door elkaar! Na ongeveer dertig minuten kwamen we aan bij ons verblijf, the guesthouse. We kwamen binnen door een grote poort om vervolgens aan te komen bij de hekken met een hangslot. We zijn er trouwens ongeveer rond 9u - 9:30u aangekomen, dus we hadden nog een hele (lange) dag voor ons!

We hebben de hele dag vooral uit ons koffer geleefd en tegen de avond kregen we ons eigen kamer! In de tussentijd zijn we naar de kleine supermarkt om de hoek gegaan om alvast wat kleine aankopen te doen zoals ontbijt. Natuurlijk heeft een vrijwilliger die al langer hier is ons alles uitgelegd en rondgeleid. Hij heeft ons mee genomen naar een overdekt, modern winkelcentrum. Er was strenge bewaking aan de ingang. We moesten door een metaaldetector en ze controleerde elke tas. We zijn in een grote supermarkt naar binnengegaan en hiervoor moesten we naar een balie, waar onze tassen met tirips dicht gemaakt werden. In de winkel viel meteen al op hoeveel mensen ons hielpen. Ik was bijvoorbeeld rustig aan het kijken bij de ontbijtgranen en ik werd in de eerste plaats aangestaard door drie winkelmedewerkers die mij vervolgens tegelijk wilde helpen. Toen we al onze boodschappen hadden zijn we iets lekkers gaan eten. Het was iets met kip, maar ben vergeten om de naam van het gerecht op te schrijven! Doorheen de dag kwamen er allerhande vrijwilligers binnenstromen, zowel oude als nieuwe! Sommige kwamen nieuw aan in het huis, net als ons en anderen waren enkele dagen weg geweest om India te verkennen! Ze hebben ons super warm en leuk ontvangen, ze stelden zich voor en betrokken ons. Het voelde al heel snel alsof ik er al weken was. Omdat ik nog geen kamer had en erg moe was, heb ik tussendoor een dutje gedaan op de bank en bij het ontwaken liep er een salamander over de muur. Een huisdier die bij het ''all-in'' pakket hoort van het verblijf.

Eens we geïnstalleerd waren op de kamer, konden we ons opfrissen en dat is fijn na zo'n twee dagen reizen! Ik ontdekte dat we douchen met koud water en dat was even een omschakeling maar wel aangenaam aangezien het weer in India warm is. We slapen op de tweede verdieping en hoewel er een slot op de badkamer- en wcdeur is, was het slot van de badkamer op onze verdieping stuk. Hier hebben we een creatieve oplossing voor, een (half)volle emmer water voor de deur en je kan met een gerust hart douchen. Ik maak me er sowieso geen zorgen om dat iemand zomaar binnenkomt. We kloppen op de deur en vragen of er iemand is. Onze kamer is klein maar er is voldoende ruimte om je koffer open te maken als het nodig is en om tussen het bed in te wandelen. Tegen de verwachtingen in heb ik goed geslapen!

Liefs, Willemijn

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!